Friday 16 September 2011

AKCIJA

"Šta nedostaje da bi strip zaživio u Crnoj Gori?", upitala me juče novinarka "Vijesti".
Crtači?!? - Ne. Postoji Udruženje strip autora Crne Gore, koje broji desetak članova, ja radim, a siguran sam da postoji još "frilansera" koji se trude da negdje nešto objave. Volje?!? - Ne. Svi radimo i imamo materijala za objaviti. Izdavaštvo?!?...
E to je to. Gdje kod nas objaviti strip? Osim novinskog stripa, koji se gaji već izvjesno vrijeme, nemamo apsolutno ništa. Devedesetih se još i moglo nešto objaviti, ali samo u nekim magazinima koji i nisu bili namjenjeni stripu i to ne više od dvije strane. Ne preostaje ništa drugo, nego naći agenta koji radi za strance i nadati se da će vas progurati "negdje tamo". Jedini kome je to pošlo za rukom je Tihomir Čelanović i svaka mu čast. Ipak, kakve su šanse da mi taj strip pročitamo kod kuće?...
Šta treba uraditi da se kod nas pokrene bilo kakvo strip izdanje. Evo jednog primjera i jasnog objašnjenja kako to funkcioniše: "...Metal Hurlant – sjemeni časopis Humanoida - osnovali su dva crtača, jedan scenarist i jedan financijer. Ovo zadnje mi se čini užasno važnim, jer je solidna financijska osnova ono na čemu općenito krahiraju naša izdanja. Pokretati bilo što a da nije riješen problem ne samo osnovnoga kapitala već i kontinuiranog priljeva prihoda..." (izvor: http://www.darkomacan.com/)
Hoće li se išta promijeniti?!? Da ste me to pitali prije mjesec dana, vjerovatno bih vas naučio desetak novih psovki, ali IZGLEDA DA STIŽU BOLJA VREMENA. Dobio sam ponudu jedan strip objaviti u inostranstvu (ne tako dalekom), a što je još važnije, dobio sam i ponudu da pokrenem nešto i kod nas i to sa obezbijeđenim finansijerom. Još uvjek nemam prava govoriti o kome se radi, ali kreće se u akciju. Što je još važnije, nisam sam. Treba da nadjem još dva crtača koji bi uradili po jedan album. Neke već imam u planu, ali ne bi bilo loše da se jave oni koji misle da su dovoljno zreli za jedan ozbiljniji poduhvat. Javite se.

(work in progress) iz stripa koji ide "preko"
Strip je prvobitno rađen za konkurs pod nazivom "1000" koji je objavio Macan prije par godina, a koji nikada nisam poslao (srećom jer je bio krcat grešaka). Sada radim ispravke i do nove godine bi trebalo da ugleda (daleko) sunce.

No comments:

Post a Comment