Thursday 19 May 2011

Nepravda

Oni koji me znaju, odnosno oni koji poznaju moj rad, znaju da sam sav crno bijeli. Ipak, ovih dana sam se odlučio da učestvujem na konkursu za koloristu za strip "Ratovi vrsta", koji je objavljen u strip vestima, a koji je objavio Darko Macan, scenarista pomenutog stripa (crtež: Vuja Radovanović). Bio je to moj pokusaj da na "mala vrata" udjem u "profesionalni" svijet stripa. Nikad ranije se nisam bavio tim poslom, pa nisam ni znao u sta se upuštam, dok nisam krenuo da radim i...
Prvo što sam primjetio bilo je da ja to ne znam, pa sam otvorio razne tutoriale i počeo da učim. Trebalo mi je dva dana da prikupim dovoljno caka da mogu da se upustim u rabotu. Onda je krenulo "znojenje" i grijanje zadnjice (do utrnuća) i završio sam zadatak (obijiti dvije zadate Vujine stranice). Evo kako je to ispalo.


Onda sam dobio ohrabrujuće pismo od organizatora konkursa, u kome se kaže da sam ušao u uži krug, pa sam navalio još više (trne li - trne) i uradio i ovo:

Na kraju ipak nisam primljen (još uvjek ne znam ni ko je), ali nema veze. Neka posao i dobije onaj ko je duže u tome i ima više iskustva. Tako i treba da bude.
Ali, zašto sve ovo pišem. Zato što sam shvatio da kolorista nije beznačajna figura u stripu. Da nije tek tako uzeti nečiji crno-bijeli crtež i nabaciti boje u Photoshopu. Posao je to itekekav. Koloristi su nepravedno zapostavljeni u svijetu stripa. Ja prvi nisam obraćao pažnju na njih. Čak i kad uzmete strip u ruke i pročitate ko ga je radio, piše: Artist - taj i taj; Colorist: taj i taj. Kao oni nisu umjetnici. Velika je to nepravda. Ja ih od sada gledam drugim očima (zamijenio sam one stare - obične, za nove "technicolor eyes"). Imam čak i idola medju koloristima. Zove se Dave Stewart. O njemu drugi put.

1 comment:

  1. Dobri su kolori, taman sam se ponadao da si dobio posao:) dobra je i ova bonus tabla, tu si vec usao u fazon, prijatno sam iznenadjen:)

    ReplyDelete